A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №1 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 09.09.2022 10:55
Кількість переглядів: 539

Виступ.Методичні рекомендації МО України, РОІППО щодо викладання зарубіжної літератури»

 

Дмитрук Валентина Володимирівна,

вчитель зарубіжної літератури

Малинської філії Острожецького ліцею

 

У 2022/2023 навчальному році вивчення зарубіжної літератури  здійснюватиметься за такими модельними навчальними  програмами «Зарубіжна література. 5-6 класи» (автор Волощук Є.В.),  «Зарубіжна література. 5-6 класи» (автори: Ніколенко О.М., Ісаєва О.О. та ін.), рекомендовані наказом Міністерства освіти і науки України  від 29.09. 2021 № 1031; «Зарубіжна література. 5-6 класи» (автори Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.), рекомендована наказом Міністерства освіти і науки України  від 29.09. 2021 № 1031;  «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» (автори Яценко Т.О., Тригуб І.А.), рекомендованими наказом Міністерства освіти і науки України  від 12.07. 2021 № 795;  «Інтегрований  мовно-літературний  курс  (українська мова, українська та зарубіжні літератури). 5-6 класи» (автори Старагіна І.П. та ін.), рекомендована наказом Міністерства освіти і науки України  від 29.09. 2021 № 1031.

Програми розміщені на офіційному вебсайті МОН за покликанням: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku?fbclid=IwAR0Su0XZPqxv3Rp0dsyWvSEg3V7nV5NoRkq8qpUgeJD636tTFRtDHre69Hg

 

Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 класі

 

5 кл. НУШ (52,5 год)

Семестри

І

ІІ

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

1

2

Уроки позакласного читання

1

1

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

Розвиток мовлення (усно)

1

1

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

Читання вголос

1*

1*

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Розвиток мовлення (письмово)

1

1

*Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовний формат запису журнальної сторінки із зарубіжної літератури у 5 класі

І семестр

Місяць і число

/

Прізвище та ім'я

учня учениці

09

/

09

27

/

09

Зошит

24

/

10

28

/

10

Зошит

05

/

11

15

/

11

Зошит

20

/

12

29

/

12

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання 

Письмо 

І семестр

Скоригована

1.

Биба Богдан

 

8

6

7

8

8

 

8

9

 

9

8

9

8

8

8

8

8

 

2.

Зінченко Вікторія

 

7

7

 

7

9

 

7

8

 

8

9

8

7

8

7

7

7

 

3.

Куртанич Діана

 

9

9

9

10

9

 

9

10

 

10

9

10

10

9

10

10

10

 

 

ІІ семестр

Місяць і число

/

Прізвище та ім'я

учня/учениці

29

/

01

Зошит

27

/

02

Зошит

Тематична

26

/

03

28

/

03

Зошит

15

/

04

20

/

04

Зошит

17

/

05

29

/

05

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання 

Письмо 

ІІ семестр

Скоригована

Річна

1.

Биба Богдан

 

8

7

8

7

7

8

8

 

8

9

8

8

8

8

9

8

8

8

8

 

8

2.

Зінченко Вікторія

 

7

7

7

7

 

8

9

 

7

8

 

7

8

7

7

7

7

7

7

 

7

3.

Куртанич Діана

 

9

9

9

9

10

9

10

9

10

 

10

9

10

10

9

10

10

10

10

 

10

 

Оцінки за «Говоріння», «Письмо» виставляється на підставі робіт з розвитку мовлення

 

 

 

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 6–9 класах

Класи

6

7

8

9

Семестри

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

3

3

3

3

3

3

3

3

контрольного класного твору;

1

1

1

1

1

1

1

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)

2

2

2

2

2

2

2

2

Уроки розвитку мовлення* (у+п)

2

2

2

2

2

2

2

2

Уроки позакласного читання

2

2

2

2

2

2

2

2

Перевірка зошитів

4

5

4

5

4

5

4

5

 

 

ВИДИ РОБІТ ІЗ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

складання оповідання (казки) за прислівям;

• добір прислів'їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору;

• введення власних описів в інтерєр, портрет, пейзаж у вже існуючому творі;

• усний переказ оповідання, епізоду твору;

• твір-характеристика персонажа;

• написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;

• написання вітального слова на честь літературного героя, автора тощо;

• твір-опис за картиною;

• складання тез літературно-критичної статті (параграфа підручника);

• підготовка проєкту (з можливим використанням мультимедійних технологій) –індивідуального чи колективного –з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;

• складання анкети головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;

• написання реферату, есе, мінітворів, відповідей на проблемні питання;

• ідейно-художній аналіз поетичного чи прозового твору;

• написання листа авторові улюбленої книжки;

• інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію уривка твору) тощо.

• підготовка рекламних роликів та літературних білбордів, буктрейлерів та презентацій, мемів, колажів та летбуків, пазлів і ментальних карт, ілюстрацій та коміксів тощо;

• створення віртуальних сторінок письменників у соціальних мережах, акаунтів літературних персонажів, листів-звернень, відеолистів.

 

 

Критерії оцінювання виразного читання напам’ять художніх творів                    (за О.О. Ісаєвою)

Бали

Критерії оцінювання

 

Початковий рівень

1

Учень/учениця монотонно читає напам’ять лише окремі фрази художнього тексту.

2

Учень/учениця невиразно читає напам’ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.

3

Учень/учениця читає напам’ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

 

Середній рівень

4

При читанні напам’ять твору учень/учениця допускає значну кількість помилок різного характеру.

5

Учень/учениця читає вивчений напам’ять твір зі значними змістовими неточностями, порушенням правил техніки мовлення.

6

Учень/учениця читає напам’ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

 

Достатній рівень

7

При читанні напам’ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8

Вивчений напам’ять твір учень/учениця читає з окремими декламаційними огріхами.

9

Учень/учениця виразно читає напам’ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

 

Високий рівень

10

Учень/учениця виразно, без помилок та неточностей, декламує твір напам’ять.

11

Вивчений напам’ять твір учень/учениця декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

12

Читання напам’ять твору учнем/ученицею відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень/учениця виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.

Оцінювання зошитів

Ведення зошитів оцінюють від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру.  Під час виставлення тематичного бала в 5 класі результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються  (наказ МОН № 289 від 01.04.2022 р. Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток 1) https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/).

У разі відсутності учня/учениці на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).

Оцінку за ведення зошита з української та зарубіжної  літератур виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць. Під час оцінювання потрібно враховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

Для контрольних робіт з української мови та літератури, зарубіжної літератури в усіх класах використовують по одному зошиту.

Джерела

 

1. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції НУШ (МОН України №4.5/2303-21 від 06.08.2021) [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/83419/

2. Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Наказ МОН № 289 від 01.04.2022 року [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь