A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу та інформатики

Дата: 07.04.2022 14:26
Кількість переглядів: 126

Обмін досвідом «Креативний учень – самореалізований вчитель»

 

Підготувала

Рудник А. П.

вчитель фізики та математики

Борбинської ЗОШ І – ІІІ ст.

 

 

      Розвитку креативності сприяє аналіз, синтез, порівняння, аналогії, класифікації, які допомагають учням при розв’язку життєвих ситуацій і при опануванні математикою та фізикою. Це є основними методами при пошуку доведення теореми, розв’язання задач. Широко використовую аналогію при розв’язанні текстових задач. Наприклад, за аналогією з першою парою підберіть слово в другій парі: додавання – сума, ділення - …; квадрат – куб, коло - … .

 

Використовую на своїх уроках задачі на кшталт:

  1. Які спільні ознаки квадрата і прямокутника, ромба і т.п. та чим ці фігури відрізняються?

 2. Який знак потрібно поставити між 2 і 3, щоб одержати число, більше 2,

     але менше 3?

 3. Обчислити суму ряду натуральних чисел.

 4. Знайдіть  на малюнку зайву фігуру або вписані та описані многокутники.

 5. Задачі на класифікацію ( розбиття явищ або обєктів, наприклад: Ом, Ампер, Джоуль, Вольт або дати загальну назву обєктам).

            Широко використовую вправи з підручника фізики «Експериментальне завдання», які учні виконують із задоволенням.

            Розвитку креативності також сприяють виконання лабораторних робіт, експериментальних робіт та проектів.

           Одним зі шляхів розвитку креативних здібностей у процесі набування знань є застосування в навчальному процесі творчих ігор і вправ, бо емоційне забарвлення останніх сприяє глибокому й міцному засвоєнню матеріалу,  розвитку особистості кожного школяра.

          Протягом 2-х років проводилися показові  презентації «Цікаві досліди з фізики», на яких учні 10-го та 11-го класів готовили досліди, використовуючи підручні засоби для візуалізації таких фізичних явищ, як інертність, атмосферний тиск і т.п. та демонстрували їх учням молодших класів, що викликало бурхливе захоплення  у школярів.

           На разі  учні 7-го  та 8-го класів проявили ініціативу в підготовці виступу для молодших класів уже в цьому році.

           Хочу поділитися своєю розробкою для розв’язання математичних пропорцій, адже це є «проблемою», як на уроках математики так і на уроках фізики, адже більшість фізичних формул  –  пропорції.

          Дану гру вже випробувала у 8-му класі, ще правда, не встигли  закріпити.

Але результат чудовий! З пропорціями потоваришували близько  50% учнів.

           Використовувала координатну площину на дошці та наліпки з різними зображеннями. Проводили, як ігри на перерві. Гравці роблять хід по черзі.

 

І етап

На першому етапі єдине правило: Предмети переносяться лише по діагоналі.

Результат: вибраний предмет має залишитися лише один -  зліва (ІІ, ІІІ четверть).

ІІ етап.

Ще два правила:

  • Можна замінити верх на низ (І, ІІ на ІІІ, IV).
  • Можна замінити ліву сторону на праву (І, IV на ІІ, ІІІ).

Результат: заданий предмет в ІІ четверті, ІІІ вільна.

Будь-який заданий предмет,  діти вільно переміщали в задане місце, враховуючи правила. Більшість навчилися робити всі ходи усно,  дивлячись лише на таблицю.

Також навчились записувати результат у вигляді формули.

Наприклад: Знайти серце червоне (Сч).

 

 

Кс

Сж

Мс

Чк

Сч

=

------------------------

 

 

Сф

Хс

Зо

 

Учасники гри обговорили та порівняли  послідовність виконання завдання різними учнями.

Порівняли з властивостями пропорцій та правилами розв’язання рівнянь.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь