A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об'єднання вчителів природничих дисциплін

Дата: 02.11.2021 09:33
Кількість переглядів: 234

Реалізація діяльнісного підходу до навчання географії через використання дистанційних технологій. 

Майстер-клас «Я роблю це так»

                                                                 Підготувала

 Кравець Жанна Сергіївна,

вчитель географії                                                               
                                                                               Острожецького ліцею імені І. Єремеєва

 

    Дистанційне навчання – це сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає, до тих, хто навчається. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання здобувачам освіти можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Основну роль у здійсненні дистанційного навчання відіграють сучасні інформаційні технології. (1)

Мета дистанційного навчання – надання освітніх послуг шляхом застосування в навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями. (4)

Під час дистанційного навчання, як і під час традиційного, функції є чітко розділеними:

Викладач:

    • веде облік успішності й публікує в Інтернеті журналі оцінок;
    • пересилає електронною поштою навчальні матеріали, заголовки для практичних робіт;
    • надає копії програмованих електронних засобів навчання (диски), які мають допуск і гриф Міністерства освіти і науки України;
    • проводить дистанційне тестування;
    • отримує  роботи в середовищі обміну файлами (по електронній пошті, на сайті закладу);

Здобувач освіти:

    • переглядає оцінки, розклад вивчення розділів програми і параграфів з теми, навчальні матеріали;
    • встановлює, інсталює навчальні електронні засоби з предмету на домашній комп’ютер;
    • здає виконані домашні завдання, практичні роботи й тести через електронну пошту або сайт;
    • бере участь у форумах з пропущених тем.

За умови дистанційного навчання активна роль викладача не зменшується, оскільки він має визначити рівень знань здобувача, та прийняти рішення щодо коригування програми навчання з тим, щоб домогтися найкращого засвоєння пройденого матеріалу.(3)

Умови дистанційного навчання змушують нас шукати нові підходи та методи при підготовці до уроків з географії. При проведенні онлайн-уроків з географії використовують сервіси  Google Meet, Zoom.

Щоб допомогти здобувачам освіти  краще запам’ятати матеріал, використовую різноманітні інтерактивні сервіси з географії:

 • 360cities.net  – на сайті зібрана найбільша колекція інтерактивних сферичних панорам світу, де можна здійснювати прогулянки вулицями найпопулярніших міст.

 • Сервіси Google – від Google Maps та Street View до Arts&Culture – можна використовувати для закріплення матеріалу з багатьох тем.

 • Earthcam.com – на порталі зібрана колекція вебкамер встановлених у всіх містах світу, від США до Таїланда. Можна використати в 10-му класі при розгляді країн та регіонів.

 •  7 чудес України – всеукраїнський просвітницький проект. Його задум — показати Україну з боку непересічності та унікальності у природному та історико-культурному форматі. А головна мета — формування привабливості країни як для зовнішнього, так і внутрішнього туризму. Відеофільми можна показувати учням на уроках в межах програми 8-9-х класів.

 •  Seterra Online – одна з найбільш захоплюючих та популярних географічних вікторин у світі. Граючись, можна у цікавий спосіб запам'ятати розташування країн та їх столиць, пам'ятки, прапори, номенклатуру від найбільш визначних географічних об`єктів до найдрібніших.  Програма підійде для засвоєння таких категорій знань: материки та частини світу; найбільші країни в світі або в межах окремого материка; столиці країн і найбільші міста; річки; озера, моря; острови; прапори окремих країн.

•  World Countries Quiz – тут знайдете географічні вікторини для закріплення курсу 10-го класу.

 • JigSpace використовує доповнену реальність, щоб розповісти користувачам про те, як влаштовані різні механізми, об’єкти та ідеї. З його допомогою можна дізнатися, з чого складаються шари Землі, як працює реактивний двигун та багато іншого. В бібліотеці додатку є десятки різних інтерактивних уроків з різних областей: астрономії, фізики, історії, культурології, геології. Якщо цього буде замало, то можна встановити Jig Workshop для iPad,  щоб створювати власні презентації.

 • AirPano – це чудовий сайт для перегляду панорамних зображень десятків відомих міст по всьому світу. Більша частина зображень  AirPano має інтерактивні посилання, щоб можна було більше дізнатися про місця, які ви бачите на знімках AirPano.

 • Ethermap – достатньо новий інструмент, який можна використовувати для створення онлайн-карт. Тут можна обмінюватися картами, вносити доповнення, редагувати все, просто надавши учням посилання. Можна запропонувати учням створити разом карту класних місць для прогулянок в будь-якому місці, написати про все коротку інформацію та додати фото.

• Spasesopper – це гра, заснована на технології Google Maps Street View. Ви знаходитесь не на дорозі, а перед якимось відомим  місцем, або на вулиці якогось міста. Ви повинні вгадати, де створено це фото.

• Атлас пазлів National Geographic. Кожна з колекцій пазлів є онлайн-картою континенту або країни. Тут дуже багато цікавих карт та неймовірних історій. Можна використати з учнями на закріплення матеріалу з різних для 6-11-х класів.

• В 2013 році шведський програміст Антон Валлен створив захоплюючу географічну онлайн-гру Geoguessr, яка з кожним місяцем має все більше і більше прихильників. Ця гра створена на базі технології Google Street View. Вона захоплює не лише любителів географії, але і сприяє розвитку логічного мислення. Правила надзвичайно прості: на початку гри ви бачите випадкове фото, створено в якомусь куточку Землі. Ви повинні визначити точку на карті, де було зроблено фото. Гра чудово підійде для закріплення будь-яких тем, адже розвиває геопросторове мислення та уяву.

• На порталі Національного географічного товариства представлений великий вибір інтерактивних завдань. Карти, з допомогою яких можна здійснювати віртуальні мандрівки. В цьому ж розділі Еarthpulse знайомить нас з проблемами населення. Ресурс можна використати в 8-му класі при розгляді теми «Населення світу».

При бажанні можна роздрукувати необхідну карту або пограти у головоломки, пов’язані з географічними картами. Окремим великим розділом подано ігри як для дорослих, так і для дітей.

 І, нарешті, головний подарунок для вчителів географії. Запущена бета-версія National Geographic Education, де є величезна колекція відео та фотоматеріалів. Перш за все, при нагоді стане конструктор інтерактивних карт.

 • Mission MapQuest – це інструмент для створення вікторин, квестів та дидактичних ігор, основою яких є географічна карта Google. Концепція, яка лежить в основі даного шаблону, доволі проста. Інструкція по створенню квестів. Знадобиться всім, хто бажає урізноманітними онлайн-уроки з будь-якої теми.

Для  заохочення і додаткових балів можна використовувати відеофільми. Здобувачі освіти  дивляться відомі фільми, і їх можна використовувати, щоб запитувати, у якій країні було знято, які фрагменти були використані.

Наприклад, як змінився розвиток туризму і, відповідно, економіки в Австралії  після фільму «Володар перстнів»? Або ж завдання за  фільмом «Аватар»: у якій країні знайшли такі природні об’єкти і взяли їх за основу? Або: де знімали “Джуманджі”, що взяли за основу? Чи правда, що на тих територіях саме такий клімат, чи правильно відобразили природу? Де здебільшого працюють герої, у якій сфері вони зайняті? Здобувачі освіти  дивляться фільм, я вказую, на що треба звернути увагу з географічного боку.

Модернізація освіти дозволяє розширити звичні межі способу передачі і отримання інформації в освітньому процесі, при цьому зберігаючи всі цілісні компоненти. Варто відзначити позитивні сторони даного процесу: можливість вивчати матеріал в індивідуальному темпі, свобода і гнучкість у виборі курсів і факультативів, доступність навчання незалежно від тимчасового і географічного положення, швидкість здійснення зворотного зв’язку між викладачем  і здобувачем освіти, соціальне рівноправність, можливість творчого самовираження, а також сприятливі умови для самостійного отримання знань.

До негативних сторін, як правило, відносять відсутність реального контакту, наявність постійного доступу до комп’ютера та Інтернету, відсутність лабораторних і практичних занять, а також відсутність регулярного контролю за виконанням поставлених завдань. Безсумнівно, отримання знань за допомогою дистанційного навчання є досить корисним і зручним. Можливо, незабаром, дистанційне навчання стане доповненням до традиційного, але повністю замінити звичний процес отримання знань не зможе.

 

Використані джерела

  1. Інформаційні технології [Електроний ресурс] – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Інформаційні_технології
  2. Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія [Електронний ресурс] : матеріали міжвузівського вебінару (м. Вінниця, 31 березня 2017 р.) / відп. ред. Л.Б.Ліщинська. – Вінниця : ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – 102 с.
  3. 15+ інтерактивних сервісів з географії, які допоможуть урізноманітнити дистанційне навчання [Електроний ресурс] – Режим доступу: https://osvitanova.com.ua/posts/ 3575-15-interaktyvnykh-servisiv-z-heohrafii-iaki-dopomozhut-uriznomanitnyty-dystantsiine-navchannia
  4. Дистанційне навчання – дієвий спосіб отримання знань [Електроний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrbiznes.com/analitic/electronic/6607.html
  5. Стадник О. Г. Інноваційні технології навчання географії – Х.: Вид. група «Основа», 2010.
  6. Стадник О. Г. Використання ітернет-ресурсів у шкільній географічній освіті / Науково-методичний журнал «Географія», № 3 -4 2014, с.2-9.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь