A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання вчителів іноземних мов

Дата: 09.05.2022 12:49
Кількість переглядів: 170

Виступ на тему «Використання сучасних освітніх підходів для організації освітнього процесу » .

 Підготував  вчитель  англійської  Борбинської  ЗОШ 1-111ст Ігнацевич О.С.

 

 

      На результативність навчання впливають організація його процесу,  структура, зміст, методи, форми. Цим обумовлене існування різних концепцій навчання-системи поглядів на процес навчання. Свідоме орієнтування на психологічну і дидактичну концепції визначає вибір виду навчання чи огрунтованого їх поєднання. 

      Проблемно-розвивальне навчання   

     Навчальна діяльність полягає не просто в опануванні знань, а й у здійсненні інтелектуальної пошукової діяльності (постановці проблемних питань, розв`язанні суперечливих, проблемних ситуацій, творчому формулюванні власних суджень). Завдяки таким старанням він лише поповнює багаж знань, а й розширює свої пізнавальні  можливості, розвивається як особистість. У цьому полягає основна мета проблемно –розвивального навчання.

     Проблемна ситуація- психологічний стан, що виникає в результаті мисленєвої взаємодії суб`єкта (учня) з об`єктом (навчальним матеріалом),

який викликає пізнавальну потребу розкрити суть процесу або явища, що вивчається.

     Класифікація методів проблемно-розвивального навчання 

      Проблемно розвивальне навчання-система регулятивних принципів діяльності, цілеспрямованості та проблемності, правил взаємодії викладача та учнів, вибору і вирішення способів та прийомів.

      Система методів проблемно- розвивального навчання ґрунтується на принципах цілеспрямованості (відображують передбачувані, планові результати свідомо організованої діяльності), бінарності (складається з діяльності викладача й учнів) та проблемності (визначають рівень складності матеріалу і труднощі в його засвоєнні). Її формують показовий (показове викладання), діалогічний (діалогічне викладання), евристичний (евристична бесіда), дослідницький (дослідницькі завдання), програмований (програмоні завдання), програмований (програмовані завдання) методи.

    Показовий метод проблемно-розвивального навчання.

    Цю систему  утворюють  взаємодії викладача й учнів на о снові створення інформаційно-пізнавальної суперечності між раніше засвоєними знаннями та новими фактами, законами, правилами і положеннями з метою пояснення учням суті нових понять і  формування уявлення про логіку вирішення наукової проблеми.

   Діалогічний метод- викладач та учні взаємодіють на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між раніше засвоєними знаннями та новими практичними умовами їх використання з метою спонукання учнів до участі в постановці, вирішення проблем, засвоєнні нових понять понять та способів дії.

   Еврестичний метод- Використання його передбачає взаємодію викладача й учнів на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між теоретично-можливим способом вирішення проблеми і неможливістю застосувати його практично, з метою організації самостійної роботи учнів щодо засвоєння частини програми за допомогою проблемно-пізнавальних завдань.

    Дослідницький метод-Його реалізують через взаємодію викладача й учнів на основі створення інформаційно-пізнавльної суперечності між теоретично можливим способом вирішення проблеми і неможливістю застосовувати його практично з метою самостійного засвоєння учнями нових понять, способів інтелектуальних і практичних дій.

   Програмований метод- Стрижнем його є взаємодія викладача й учнів  на основі створення інформаційно-пізнавальної суперечності між практично досягнутим результатом і нестачею в учнів знань для його теоретичного обґрунтування шляхом поетапного поділу навчального матеріалу на питання,

задачі  й завдання та організації самостійного вивчення нового (або повторення раніше вивченого) матеріалу частинами.  

  Модульне навчання – модульний підхід передбачає організацію процесу навчання на основі створення навчальних модулів, акцентування на індивідуально –орієнтованому підході до навчальної діяльності учнів.

  Основним засобом модульного навчання є модульна програма. (модуль)

    Модуль- одиниця змісту навчання, відібрана і дидактично опрацьована для досягнення певного рівня знань, умінь та навичок з продуманою системою контролю як у процесі вивчення модуля, так і по його завершенні.

    Залежно від викладу навчального матеріалу розрізняють такі види модулів:

---дидактичний

---навчальний

---змістовний

Особистісно-орієнтоване навчання

    Основою створення особистісно-орієнтованого навчання  стали ідеї гуманізації освіти(Д.Дюї, А, Маслоу, К Роджерс, В. Сухомлинський), визначення індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня.

   Особистісно-орієнтованого навчання передбачає рівноправні позиції вчителя та учня. За таких умов учитель не стільки актуалізує , стимулює учня, створює умови для самореалізації, особистісного зростання у різноманітній діяльності.

   Комп`ютерне навчання і нові інформаційні тенології навчання.

   Комп`ютерне навчання –система навчання, в якій одним з основних технічних засобів є комп`ютер.

    Основною метою навчання є підготовка учнів до життя в інформаційному суспільстві, підвищення ефективності навчання завдяки впровадженню інформаційних технологій навчання.

    Робота учнів з комп`ютерною технікою забезпечує:

--підвищення інтересу, мотивації до навчання завдяки новим формам роботи.

--індивідуалізацію навчання, кожен працює в режимі, який його задовольняє.

--об`єктивність контролю.

--активізацію навчання завдяки використанню привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації.

--формування вмінь і навичок для різноманітної творчої діяльності.

--виховання інформаційної культури.

--оволодіння навичками оперативного прийняття рішень у складній ситуації.

--доступ учнів до банків інформації, можливість оперативно знаходити необхідну інформацію.

    До засобів нових інформаційних технологій належать:

--апаратні засоби.

--програмно методичні.

--навчально-методичні.

   Дистанційне навчання

   Поширеною є і комбінована форма навчання, за якої учню навчальний матеріал надається на СD, а робота з ним відбувається в онлайновому режимі.

  Характрними ознаками дистанційної освіти є:

  --гнучкість.

--модульність.

--паралельність.

--охоплення.

--рентабельність.

--технологічність.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь