A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 методичного об'єднання вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури

Дата: 07.04.2022 14:34
Кількість переглядів: 318

Методичний кейс. Аналіз модельних навчальних програм української мови, української літератури та зарубіжної літератури для 5-9 класів Нової української школи (запроваджуються поетапно з 2022 року).

Виступ «Аналіз модельних навчальних програм з української літератури для 5- 9 класів Нової української школи»

                                                                                             Птушинська Людмила Григорівна,

вчитель української мови та літератури

Борбинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

     Українська література як навчальний предмет невіддільна від мовної

освіти. У художньому тексті проявляються такі важливі функції мови як інформаційна, пізнавальна, експресивна, емоційна та естетична. Проблема комунікацій найкраще розкривається саме на матеріалі художньої літератури. Адже у художньому творі мовленнєве спілкування відображено у всьому різноманітті та складності.

     У модельних навчальних програмах з української літератури, затверджених МОН №795, визначено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів.

     Пропоную вашій увазі чинні модельні навчальні програми НУШ з української літератури для закладів загальної середньої освіти.

      - Українська література. 5-6 класи. Укладачі – Яценко Т.О.,Качак Т.Б. та інші.

      - Українська література. 5-6 класи. Укладачі –Чумарна М.І., Пастушенко Н.М. та інші.

        - Українська література. 5-6 класи. Укладачі – Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.

         - Інтегрований курс літератури, української та зарубіжної 5-6 класи. Укладачі – Яценко Т.О.,Тригуб.

     Дані програми хоча і різняться між собою, але мають багато спільного.

    Зміст і структуру програм з української літератури розроблено відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» і Державного стандарту базової середньої освіти.

      Програми орієнтовані на розвиток читацької і ключових компетентностей та формування наскрізних умінь учнів.

    Побудовані за тематично-жанровим принципом із дотриманням хронологічної послідовності щодо презентації письменницьких персоналій у межах кожного тематичного розділу. У програмах презентовано різножанрові твори класичної нової та новітньої української літератури, що відповідають віковим характеристикам та особливостям художнього сприймання молодих підлітків.

     На послідовне формування компетентних учнів-читачів, активізацію їхньої читацької діяльності, читацький і особистісний саморозвиток орієнтована модельна навчальна програма «Українська література для 5-6 класів закладів загальної середньої освіти». Укладач - Яценко Т.О.

     Зміст і структура програми логічно повязані зі змістом і компонентами літературної освіти початкової ланки навчання, зорієнтовані на дотримання принципів наступності та перспективності в реалізації Державного стандарту базової середньої освіти, поступове набуття учнями предметних знань і розвиток читацької та ключових компетентностей.

     Структура даної програми, її змістове наповнення передбачають урахування вікових особливостей учнів, психології сприйняття дитиною творів художньої літератури, а також специфіку сучасного інформаційно-комунікативного простору та загальносвітових процесів глобалізації.

      Мета вивчення української літератури – розвиток компетентних учнів-читачів, прилучення їх до високохудожніх надбань класичної та сучасної української літератури; розвиток художнього сприйняття навколишнього світу; розширення культурно-пізнавальних інтересів; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду та естетичних смаків; сприяння  всебічному розвитку і творчій самореалізації в сучасному світі; виховання національно свідомих громадян України.

      Програма побудована з урахуванням дидактичних вимог до змісту шкільної літературної освіти-принципів доступності, науковості навчання, системності, послідовності та наступності в навчанні, принципів емоційності, наочності, зв’язку навчання з життям.

       Програма зорієнтована на компетентнісне навчання української літератури, що досягається шляхом розкриття можливостей предмета для формування читацької і ключових компетентностей учнів.

       Дидактико – методичний потенціал модельної навчальної програми забезпечує можливість формування в процесі вивчення творів української літератури ключових компетентностей, визначених Державним стандартом базової середньої освіти.

        У програмі виділено дві групи художніх творів: для текстуального вивчення і позакласного читання. Деякі художні твори, зокрема й напам’ять, можуть вивчатися за вибором учителя та учнів. Твори для позакласного читання подано до кожного розділу модельної навчальної програми, однак учитель, враховуючи читацькі інтереси своїх вихованців, самостійно визначає до яких конкретних тем буде проведено уроки такого типу.

      Добір художніх творів для текстуального вивчення та позакласного читання зроблено з урахуванням їх художньої вартісності, дидактичного потенціалу, читацьких інтересів, пізнавальних можливостей та естетичних потреб сучасних учнів.

      Модельна навчальна програма «Української літератури» для 5-6 класів відкриває широкі можливості для виявлення творчої ініціативи вчителя щодо досягнення основних очікуваних результатів навчання, орієнтує його на таку систему вивчення творів української літератури, яка б розвивала в учнів-підлітків інтерес до художньої літератури та інших видів мистецтва, сприяла формуванню світогляду, національної свідомості, духовно-моральних цінностей, естетичних смаків, розвитку читацької і ключових компетентностей школярів.

     Програми пройшли комплексну експертизу відповідно до Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам та за рішенням предметних експертних комісій рекомендовані до надання грифа Міністерства освіти і науки України.

     Модельні навчальні програми будуть масово впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти поетапно, починаючи з 2022/2023 навчального року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ «Аналіз модельних навчальних програм з української мови для 5- 9 класів Нової української школи»

                                                                                                                     Рудик Леся Олексіївна,

вчитель української мови та літератури

                                                                                          Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

Українська мова

 

 

Виступ «Аналіз модельних навчальних програм із зарубіжної літератури для 5- 9 класів Нової української школи»

                                                                                             Лищук Борис Миколайович,

вчитель зарубіжної літератури

Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

Зарубіжна література

Інтегровании? мовно-літературнии? курс

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь