A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання ЗДВР та педагогів-організаторів

Дата: 18.01.2022 14:03
Кількість переглядів: 221

 Секція «ЗДВР та педагогів-організаторів» «Партнерство заради майбутнього.

Співпраця класного кервіника в системі НУШ»

04 січня 2022 року (дистанційно)

 Підготувала

Педагог - організатор

Уїздецької ЗОШ І_ІІІ ст.

                                                                                     Юрчук Н.О.

       

Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем та батьками.

Партнерські взаємини між учнем, учителем та батьками є однією з ключових засад якісного реформування української школи. І це не дивно, адже лише завдяки порозумінню, співпраці та підтримці кожного учасника освітнього процесу можна досягти позитивного результату. Педагогіка партнерства є актуальною для всіх рівнів шкільної освіти (а не лише у межах НУШ). Вона ґрунтується на простих, але надзвичайно важливих принципах:

  • взаємоповазі всіх учасників навчального процесу;
  • довірливих стосунках та спільній наполегливій праці;
  • позитивному та доброзичливому ставленні одне до одного;
  • порозумінні та ефективній комунікації задля досягнення спільної мети;
  • забезпеченні права вільного вибору;
  • горизонтальній моделі співпраці (всі учасники навчального процесу мають бути рівноправними);
  • соціальному партнерстві (добровільності визнання власних обов’язків та обов’язковість їх виконання)

Питання ефективної взаємодії між учителем та батьками ніколи не втрачало свої актуальності. А особливо нині, коли авторитарна модель співпраці не лише морально застаріла, а й приховує чимало загроз, яким не місце в ХХІ столітті. Адже система, у якій педагог або батьки безапеляційно диктують свої умови оточуючим, лише вносить деструктив до освітньного процесу. Щоб змінити ситуацію на краще, все більше шкільних колективів України починають втілювати у життя ідеї педагогіки партнерства.

Партнерство у школі має базуватися на засадах добровільності, рівності, порозуміння та взаємодопомоги. Права та обов’язки учнів, батьків та вчителів треба чітко формулювати, а головне – усвідомлювати і захищати. Саме так зусилля кожного з них будуть спрямовані на досягнення спільної мети.

 

Партнерство заради успіху дітей

Засади педагогіки партнерства без перебільшення є основоположними для взаємин батьків та вчителя. Адже саме поведінка дорослих, їхні слова та вчинки є для дітей прикладом для наслідування. Вони впливають на світогляд школярів, на сприйняття ними своєї суспільної ролі, на уявлення про значення навчання у нашому житті.

Завдяки такому підходу батьки можуть повною мірою включитися до навчального процесу. Це дозволить визначити спільне бачення траєкторії розвитку дитини, чітко усвідомити права та обов’язки одне одного, мінімізувати загрозу виникнення непорозумінь. Партнерські взаємини між учителем та батьками дають можливість оперативно реагувати на актуальні виклики та проблеми, а саме відстежувати зміни у поведінці дитини, краще розуміти її вподобання та життєві орієнтири.

Рівноправність взаємин між педагогом та родиною учня дозволяє зменшити ризик виникнення конфліктних ситуацій. А якщо суперечності все ж виникнуть, їх завжди можна розв’язати конструктивно, знайшовши компромісне рішення. Така модель взаємодії дорослих неодмінно стане взірцем для школярів. Саме завдяки педагогіці партнерства такі поняття, як толерантність, співчуття та свобода вибору можуть стати основоположними для нашого суспільства.

Співпрацюючи, допомагаємо одне одному 

Людина нерозривно пов’язана із соціумом. А його успішний розвиток залежить від дотримання прав і свобод кожної людини. Тож і в школі батьки та вчителі можуть допомагати одне одному краще розуміти інтереси, потреби та можливості дітей. Це дозволить обрати найбільш ефективну модель співпраці та підготує школярів до самостійного життя. Педагоги можуть допомагати батькам відкривати нові таланти школярів, стимулювати їхні інтереси та освітні можливості. А батьки як найперші вчителі дитини, здатні допомогти знайти з нею спільну мову.

Партнерські відносини між вчителями та батьками повинні бути міцними та різнобічними, особливо для молодших школярів. Адже саме в цей період динамічно формується не тільки інтелектуальна основа особистості, але й її моральні якості. 

Діяльність батьків та педагогів в інтересах дитини є успішною лише в тому випадку, коли вони стануть союзниками. Для нас важливо встановити партнерські відносини з сім’єю кожного учня, створити атмосферу взаємопідтримки та спільності інтересів. За моїми спостереженнями, зазвичай, батьки проявляють активну діяльність, коли дитина навчається в початковій школі, потім їх активність поступово згасає. Можливо, вважають дитину вже самостійною, а можливо ще не налагоджений контакт з новим класним керівником. Тому першочерговим завданням нашої школи є необхідність активізації батьківської участі в освітньому процесі, знаходження різних шляхів прояву інтересу батьків до шкільного життя своїх дітей.

Від участі батьків у справах школи виграє дитина, тому в школі практикуємо такі форми роботи з батьками:

- традиційним способом залучення батьків до освітнього процесу є батьківські збори, але тепер батьківські збори – це сучасний формат зустрічі, жвавий діалог, обмін думками і позитивна енергетика

- індивідуальні та групові консультації батьків спеціалістами школи,

- організація психолого-педагогічної освіти батьків (тематичні загальношкільні збори, круглі столи;

-  робота психологічної служби школи, заняття з елементами тренінгу, поради та рекомендації практичного психолога,

- залучення батьків до проведення виховних заходів, дні родини;  

- зустрічі за «круглим столом»

- упровадження системи масових заходів з батьками, робота по організації спільної діяльності та відпочинку (проведення благодійних акцій, виступи батьків на батьківських зборах, спільні екскурсії, змагання та конкурси);

- створення умов для забезпечення прав батьків на участь в управлінні навчальним закладом, організації навчально-виховного процесу (робота батьківських комітетів,консультації адміністрації та психологічної служби школи);

- активне включення, за необхідності, в роботу сімей практичного психолога.

Отож, успішний розвиток дітей значною мірою залежить від дружної і погодженої виховної роботи школи і сім’ї. Цю істину повинні добре засвоїти не тільки вчителі, а й батьки. Тому що не тільки навчальний заклад допомагає сім’ї у вихованні дітей, а й батьки повинні допомагати школі. Саме такі завдання і намагаємось реалізовувати у нашій школі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Підласий І. П. Продуктивний педагог. Настільна книга вчителя./ І.П. Підласий.- Х.:Вид.група «Основа», 2010.- 360с.
  2. Якщо батьки – партнери. Сучасні форми роботи з батьками./авт.-упоряд. І.В. Оніщенко. Харків: Основа,  2016. 141с.
  3. https://nus.org.ua/articles/pedagogika-partnerstva-shho-tse-take-ta-yak-zrozumity-chy-vona-ye-u-shkoli/

http://sokyryany.osv.org.ua/news/14-32-28-20-12-2019


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь