A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об'єднання вчителів іноземних мов

Дата: 12.01.2022 09:22
Кількість переглядів: 628

Виступ на тему « Використання подкастів на уроках іноземних мов для підвищення рівня комунікативних навичок учнів »

Левицька К.В. вчитель англійської мови

Уїздецька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Пошук найбільш оптимального методу навчання - це позачасова характеристика, що супроводжує вивчення іноземних мов. Еволюція методів є разючою, особливо у період останнього століття. Такі зміни супроводжуються стрімким науково-технічним прогресом, який безумовно впливає на мету та зміст навчання іноземних мов і на вибір мови, зокрема.

Особливо важливим показником володіння іноземною мовою в 21 столітті є комунікативна компетентність. Поняття «комунікативна компетентність» було вперше застосоване ДелломХаймсом на основі терміну «мовна компетенція» Н. Хомського. ДеллХаймс трактує комунікативну компетентність як внутрішнє знання ситуативної доречності вживання певних мовних конструкцій. [3, c. 31-32]

Пассов Є.І. у праці «Основи комунікативної методики вивчення іншомовного спілкування» зазначає, що навчати говорінню, при цьому не навчаючи спілкуванню і не створюючи на уроках умов мовленнєвого спілкування, неможна [2, с. 223-224]. Тому найефективніше комунікативний метод застосовують саме під час групових та парних занять, які є максимально наближеними до комунікативної дійсності.

Комунікативний метод передбачає: практичну комунікацію,мовленнєву спрямованість навчального процесу,засвоєння лексико-граматичного матеріалу і опановування навичок мовленнєвої діяльності в процесі активного спілкування.

Розглянемо особливості застосування подкастів у контексті цього методу, як дієвого засобупідвищення ефективності процесу навчанняз метою формування комунікативної компетентності.

 «Подкастами називають аудіоблоги або передачі, що викладаються в мережі у вигляді випусків, які можна легко завантажити на MP3-плеєр і слухати в будь-який зручний для користувача час» [1]. Походження терміну «подкаст» пов’язане з словами «iPod» та «broadcast». Ці випуски зазвичай угруповані за певною темою чи метою, доступні у мережі інтернет та безкоштовні.

Дж.Стенлі поділяє подкасти на: 1) автентичні подкасти – створені носіями мови але не завжди мають освітній характер(напр.англ.«TheMelissaAmbrosiniShow»); 2) навчальні подкасти (або освітні) – створюються як засіб навчання (напр. англ.«BBCTheEnglishWeSpeak», «Spark», «BrainsOn»); 3) методичні (технічні) подкасти – створюються як навчально-методичне забезпечення для викладача і містять методичні рекомендації, педагогічні прийоми та технології для  ефективного застосування подкастів в процесі навчання (напр. англ. «TeacherCast», «TeachersAid», «Itsallelementary») [1; 4].

Навчальні подкасти допомагають: вдосконалювати навички аудіювання, повторювати пройдений матеріал, підвищити мотиваційний рівень та зацікавити с,вивчити і ситуативно застосовувати певні мовні кліше та ін.

Отже, подкасти можна застосовувати як основний чи додатковий засіб навчання іноземної мови в рамках комунікативного методу, адже вони передбачають: дискусії, роботу в групах та парах над аналізом тексту, мозковий штурм, інтерактивні презентації, практичне спілкування чи обговорення заданої теми та спрямованість на розвиток комунікативної компетентності.

 

ЛІТЕРАТУРА

 

1. Кардашова Н. В. Англомовний подкаст як засіб формування компетентності в аудіюванні студентів мовних спеціальностей / Н. В. Кардашова. // Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія. – 2015. – №24. – С. 176–185.

2. Пассов И. Є. Основы коммуникативной методики обученияиноязычномуобщению/ И. Є. Пассов. – Москва: Русскийязык, 1989. – 276 с.

3.Hymes D. Theconcept of communicativecompetencerevisited / DellHymes. // ThirtyYears of LinguisticEvolution: Studies in honour of René Dirvenon the occasion of his 60th birthdayJohnBenjaminsPublishingCompany. – 1992. – №30. – P. 632.

4. StanelyG. PodcastingforELT [Електронний ресурс] / Stanely – Режим доступу до ресурсу:http://www.teachingenglish.org.uk/think/resources/podcast.shtml..

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь