A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об`єднання вчителів 1,2 класів

Дата: 06.01.2022 13:02
Кількість переглядів: 1193

Аукціон методичних ідей: «Впровадження технології перевернутого навчання

у початковій школі»

 

                                Підготувала  Дубенко Н.С.,

вчитель початкових класів

   Острожецького ліцею імені І.Єремеєва

 

        Перевернуте навчання (2007рік, США, Аарон Самс та Джонатан Бергман) - це така педагогічна модель, в якій типова подача  навчального матеріалу і організація домашнього завдання міняються місцями.

        Суть  «перевернутого навчання» полягає в попередньому  ознайомленні учнів  удома  з  новим  навчальним матеріалом  за підручником,  перегляд відповідних відео фрагментів. Тобто ознайомлення із навчальним матеріалом наступного уроку відбувається самостійно. А   на уроці  час використовується  на осмислення і застосування знань, умінь та навичок , закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок. Оцінювання засвоєння нового матеріалу проводиться вкінці того ж самого уроку за допомогою виконання завдань у робочому зошиті, комп’ютерного тестування тощо.

    Пропоноване «перевернуте навчання» передбачає відмову від таких прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, перегляд тривалих навчальних фільмів і презентацій. Натомість запроваджуються елементи співробітництва. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою, за допомогою самонавчання. Основним завданням вчителя під час уроку стає не виклад поточної теми, а активація пізнавальної діяльності учнів та актуалізація на складних проблемних питаннях.

Форми і методи впровадження перевернутого навчання

 

В класі                                                                      Вдома

                                                                  

Індивідуальна робота                                           Освітні платформи

Групова робота                                                       Відеолекції

Міні – проекти                                                         Соціальні сервіси

Практична робота                                                   Блоги

Інтерактивні вправи                                               Форуми

                                                                                      Електронна пошта

 

      Алгоритм проведення уроку з використання технології перевернутого навчання :

-        Вчитель записує на відео пояснення нового матеріалу  ;

-        Вчитель робить розсилку відео учням, або розміщує його у своєму блозі;

-          Учні в якості домашнього завдання отримують навчальне відео та посилання на освітні ресурси;

-        Учні виконують завдання онлайн;

-        Вчитель на уроці залучає до роботи всіх учнів;

-        Урок починається з короткого повторення та

-        дискусії за матеріалами відео або електронних ресурсів;

-        Перегляд і аналіз виконання учнями онлайн – завдань;

-        Опитування учнів для активізації їх уваги. 

 

     Правила переходу на перевернуте навчання

    

-        Розробити власні відео - чи текстові матеріали для учнів (це можуть бути як відео уроки, так і  відеоскрайбінг).

-        Обрати систему керування навчанням (сайт чи блог).

-        Пропонувати учням онлайнові дидактичні матеріали для закріплення знань, умінь та навичок (он-лайнові тести, анкети, вікторини, вправи).

-        Встановлювати короткі терміни виконання завдань.

-        Забезпечити доступ до матеріалів учням, які не мають постійного доступу до інтернету.

-        Надіслати батькам  листи з інформацією про технологію перевернутого класу.

-        Регулярно оновлювати начальні матеріали.

Пропонується розпочинати запровадження технології  «перевернутого на-

вчання на уроках читання з казки, яка є найцікавішим твором для учнів почат-

кової ланки. Доведено, що  це сприяє формуванню активності в самостійній читацькій діяльності.

 

 

 

Література:

1.      Стаття «Технологія перевернутого навчання ». Режим  доступу: https://:

naurok.com.ua

2.      Що таке перевернуте навчання?Режим доступу : https://teach – hub.com

3.      Методичні рекомендації «Сучасна освітня технологія  - перевернуте навчання». Режим доступу : https://naurok.com.ua

4.      Застосування  технології  перевернутого навчання в роботі загальноосвітнього закладу.Режим доступу: https://molodyvcheny.in.ua/

аiles//journal//2019/5.2/2

 

 

 

                           Кейс – технологія у початковій школі

      Кейс – технологія (від англ. case study – вивчення ситуації, випадок, відомий у  вітчизняній освіті, як метод ситуативного навчання на конкретних прикладах) , дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності. Батьківщиною кейс – методу є США.

      Суть методу полягає у використанні конкретних випадків, реальних ситуацій, історій  для спільного аналізу учнями, обговорення або вироблення рішень із певної теми навчальної дисципліни. Учням пропонують осмислити реальну життєву ситуацію, опис якої одночасно відбиває не тільки будь – які практичні проблеми, а і  актуалізує певний комплекс знань, які необхідно засвоїти при вивченні даної проблеми.

      Зміст кейса повинен відображати навчальні цілі. Кейс може бути коротким чи довгим, може викладатися конкретно або узагальнено. Кейс має містити дозовану  кількість  інформації  та не містити інформації, яка  не має відношення до теми, що розглядається.

      Завданням кейсу – методу є не просто передача знань, а навчання учнів здатності справлятися з такими  нестандартними ситуаціями, які вимагають знань з багатьох предметів, які виникають в реальному житті.

      Метод кейсів доцільно використовувати тоді, коли учні мають певний фундамент знань. Адже, якщо діти не знайомі із термінами і поняттями, якими описана проблема , то це може створити перешкоди  у вивченні предмета. Тобто, використовувати метод кейсів при вивченні нової теми недоречно.

 

      Комплексні задачі

 

Задача 1.  Свої літні канікули Назар, Оленка та Наталка проводили у бабусі. Діти вирішили допомогти їй заготовити ягоди для консервації. Назар нарвав

2 кошики  вишень по 5кг, Оленка – 3 кошики черешень по 2кг, а Наталка при-

несла 2кг малини. Скільки всього кілограмів ягід назбирали діти?

Завдання1. Бабуся вирішила приготувати компоти із цих ягід, взявши третю частину . Скільки  кг ягід залишилося у бабусі?

Завдання 2.  Із 10 кг ягід бабуся зварила варення. 6 кг вишневого варення вона розклала у  3 однакові банки. Скільки таких банок потрібно, щоб розкласти 4кг варення?

Завдання 3. Із решти ягід бабуся спекла пиріг прямокутної форми. Діти двома розрізами розділили його на 4 частини так, щоб 2 із них були чотирикутної форми, а інші – трикутної форми. Як вони це зробили?

 

Задача 2.  Що можна придбати для туристичного походу на таку суму: купюри – 1000грн., 500грн., 200грн., 50грн., 5грн.

(Палатка – 400грн., надувний човен – 800грн., компас – 63грн., рюкзак – 68грн., термочашка – 27грн., килимок – 76грн., 90грн., гель від комарів – 36грн., ліхтарик – 54грн. )

 

Задача 3.  Робота в групах

Використовуючи числа , розгадайте ребуси. Запишіть слова.

3буна, 100вбур, ті100, пі2л, 100рінка, 3котаж, 3вога, При5, 40ка, 3кутник, 100вп, 100гін, ві3на, пі100лет, 7я, мі100, 100рона. Придумайте свої варіанти .

Кейс – урок  (90хв, спарений урок, інтегрований)«Як зимують птахи. Турбота людей про птахів взимку. » може мати 4 розгортки з предметів, явищ та практик.

1.      Природознавство (Інформація про життя птахів взимку, підготовка до зими, перелітні та осілі птахи: Дидактична гра «Хто куди летить?», Робота в малих групах «Перелітні. Зимуючі»,Метод « Дебати»(Що страшніше:голод чи холод), ..)

2.      Мова і література (Інсценізація віршів, читання віршів про життя птахів узимку, загадки, метод «Незакінчені речення»)

3.      Математика ( Складання задач про птахів, логічні задачі : Над річкою летіли птаці : голуб, щука, 2 синиці, 2 стрижі і 5 вугрів. Скільки всього птахів летіло?; розгадування та складання ребусів: с3ж, 40а,)

4.      Трудове навчання (Метод «Перевернутий клас» - виготовлені годівнички, метод «Лайфакери» -  презентація годівничок, виготовлення пташок із різних матеріалів.)

Варіанти кейс – уроків

За тривалістю : моделювання  з однієї  теми  у рамках одного предмету,                 тематичні тижні, фрагменти уроків, інтегровані  уроки.

За місцем проведення:  у музеї, аптеці, магазині, бібліотеці, класі, на природі, у спортивні залі.

За формами роботи : групами, індивідуально, командно, разом із батьками.

За навчальними прийомами: кубування, переписування листами, Діаграми Венна, «Мозковий штурм», «Перевернутий клас».

За мотивацією учня: похвала  вчителя, оцінки, набирання балів, реакція батьків.

      Застосування кейс – технології  надає можливість учню перевірити теорію на практиці, активізувати свої здібності, творчо мислити. З іншого боку. Практична ситуація викликає інтерес до процесу навчання, оскільки стає зрозуміло, яких теоретичних знань не вистачає для вирішення проблеми.

       Кейс – метод відрізняється від інших активних методів навчання своєю універсальністю. Він може бути основою, яка формує весь навчальний процес, дозволяючи сформувати не тільки окремі заняття, але й цілі навчальні блоки, курси і програми.

 

Література :

1.      Плющ Ю. О. НУШ Кейс – технології в початковій школі., порадник для вчителя, харків, ВГ Основа, 2019.

2.      Використання кейс – методу на уроках в початковій школі. Режим доступу:https://vseosvita.ua/library/

3.      Кейс – технологія в початковій школі. НУШ. Режим доступу: https://naurok.com.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологія  квестів  у початковій школі

      Квест (англ. Quest) – пошук, предмет пошуків, пошук пригод.

     Освітній квест – педагогічна технологія, що включає в себе набір проблемних завдань з елементами рольової гри, для виконання яких потрібні будь – які ресурси.

     Квест – технології в освіті використовуються із кінця XX століття.

    Виконуючи квест, школяр початкової ланки вчиться критично мислити, вирішувати складні проблеми, самостійно приймати продумані рішення. Брати на себе відповідальність, часто опиняється в ситуації вибору. Почуття свободи вибору  робить діяльність осмисленою. Свідомою, продуктивною і більш результативною.

    Квест – технології виконують такі функції:

    Освітню – залучення кожного учня в активний пізнавальний процес. Організація індивідуальної та групової діяльності школярів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно.

     Розвивальну – розвиток інтересу до предмета, творчих здібностей, уяви учнів; формування навичок дослідницької діяльності, умінь самостійної роботи з інформацією; розширення кругозору, ерудиції.

     Виховну – виховання вміння працювати в команді, виховання особистої відповідальності за виконання завдань.

     Квести класифікуються:

1.      За формою проведення:

-        Комп’ютерні квести;

-        Веб – квести;

-        QR – квести;

-        Квести на природі;

-        Комбіновані.

2.      За режимом проведеня:

-        В реальному режимі;

-        У віртуальному режимі;

-        У комбінованому режимі.

3.      За терміном реалізації:

-        Короткострокові (2-3 заняття);

-        Довгострокові (семестр, рік).

4.      За формою роботи : групові, індивідуальні.

5.      За предметним змістом: моноквест, міжпредметний  квест.

6.      За структурою сюжетів : - лінійні, нелінійні, кільцеві.

7.      За інформаційним середовищем: традиційне освітнє середовище; віртуальне освітнє середовище.

8.      За діяльністю учнів: дослідницький; інформаційний; творчий; пошуковий; ігровий квест; рольовий.

 

При розробці квесту у вчителя є можливість створення ситуацій, в яких

Учням необхідні навички пошуку, аналізу, узагальнення нової інформації, її зберігання та передачі.

    Порядок роботи та необхідні ресурси – опис послідовності дій, ролей і ресурсів необхідних для виконання завдання, а також допоміжні матеріали(приклади, шаблони, таблиці, бланки, інструкції..)

     Квест – інтегрована педагогічна технологія, яка об’єднує ідеї проектного методу, проблемного  та ігрового  навчання, взаємодія в команді , ІКТ .

     Квест – це гра та навчання одночасно. Це дуже цікавий і перспективний вид діяльності і рольова гра. Виконуючи різні ролі, учні початкової школи розглядають проблему  з різних сторін. Робота учнів у такому варіанті проектної діяльності, як, квест, урізноманітнює освітній процес, робить його живим і цікавим, а отриманий досвід принесе свої плоди в майбутньому, тому шо при роботі над такими проектами ровивається цілий ряд компетентностей.

      Квест дозволяє розвивати активне пізнання на роках, допомагає долати проблеми та труднощі,а саме : вирішити. Розплутати, придумати.ю вміти застосувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, вчить мислити логічно, розвиває інтеративні здібності.

 

      Структура квест – уроку зазвичай така:

-        Організаційна частина;

-        Мотивація навчальної діяльності;

-        Актуалізація опорних знань;

-        Проходження квесту;

-        Підбиття підсумків.  

 

Етапи підготовки навчального  квесту

1.      Визначення темиі мети квесту.

2.      Підготовка сюжету.

3.      Визначення ролей учасників.

4.      Формулювання завдань.

5.      Пошук джерел інформації.

6.      Створення системи оцінювання.

 

Послідовність проходження квесту на уроці

Завдання ………….запитання………..пошук відповіді………….аналіз отриманої інформації………перехід до наступного запитання.

 

Література:

1.      Упровадження квест- технології  в  освітній процес . Режим доступу: https//naurok .com. ua

2.      Методичні рекомендації «Квест – гра, як сучасна інноваційна форма взаємодії між суб’єктами навчання». Режим доступу: https://naurok.

com.ua

3.      Використання квест – технології в освітньому процесі. Режим доступу: https://vseosvita.ua



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь