A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вихователів ЗДО

Дата: 07.12.2021 10:18
Кількість переглядів: 232

Методична скарбничка для вихователів. Критерії та показники мовленнєвої готовності дітей до школи

                                                                                                                                      Чорновус І.В.

                                                               вихователь   Уїздецького ЗДО «Бджілка»

Критерії

Показники

Фонетична компетенція

  • Правильрна вимова звуків (свистячих [с], [з], [ц], шиплячих [ш], [ж], [ч] та звука [р]; дзвінких [в], [г], глухих [п], [т], [х] та звука [л]);
  • Розвиток фонематичного слуху (вміння розрізняти на  слух свистячі, шиплячі та сонорні) [р], [л]; дзвінкі, глухі, проривні [б], [г], фрикативні [ц], [ч], [дж], [дз] приголосні звуки);
  • Виразність мовлення (вміння правильно вживати логічні наголоси у реченнях; вимовляти речення з різною інтонацією; змінювати темп мовлення і силу голосу)

Лексична компетенція

  • Словникове багацтво (вміння вживати іменники у родовому відмінку однини і множини; утворювати іменники за допомогою зменшувано пестливих суфіксів);
  • Синтаксична будова совлення (вміння складати різні типии речень: прості, непоширені, прості поширені (з прямою мовою; з однорідними членами), складнопідрядні (із різними сполучниками), складносурядні (із сполучниками); складати розповіді  з власного досвіду з вживанням різних типів речень);
  • Наявність оцінно-контрольних дій (вміння дітей оцінювати і контролювати власне мовлення, мовлення інших)

Гаматична компетенція

  • Морфологічна правильність мовлення (вміння вживати іменники у родовому відмінку однини і множини; утворювати іменники за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів);
  • Синтаксична будова мовлення (вміння складати різні типи речень: прості непоширені, прості поширені (з прямою мовою; з однорідними членами), складнопідрядні (із різними сполучниками), складносурядні (із сполучниками); складати розповіді з власного досвіду з вживанням різних типів речень);
  • Наявність оцінно-контрольних дій (вміння дітей оцінювати і контролювати власне мовлення, мовлення інших)

Діамонологічна компетенція

  • Вміння будувати діалог з  партнером  (невимушено на запропоновану тему; за ситуацією на картинці);
  • Зв'язні висловлювання репродуктивного характеру (вміння послідовно переказати знайомий текст; складати розповідь за серією сюжетних картинок);
  • Зв'язні висловлювання творчого характеру (вміння складати казку; творчу розповідь за темою)

Комунікативна компетенція

  • (в різних ситуаціях спілкування: привітання, знайомство, прохання, вибачення, конфлікт у грі, звертання, прощання, подяка, співчуття, похвала, згода, відмова, побажання);
  • Ініціативність спілкування:

- Як можна було звернутися до дівчинки?

- А як би ти вчинив?

 - Що ти будеш робити в цій ситуації?

-  Що потрібно було б зробити?

-  А як ще можна було відповісти бабусі?

 

Література:

Ілляшенко Т. Про готовність дітей до шкільного навчання // Початкова школа.--2002.--№ 3.--С.69-71.

 Гончаренко С.А., Богуславська Л.О., Кондратенко Н.О. Визначення готовності дитини до шкільного навчання: Методичні рекомендації.-- К.: 2000--69 с


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь