A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об`єднання вчителів суспільних дисциплін

Дата: 02.12.2021 11:49
Кількість переглядів: 142

Майстер-клас «Від уроку історії до реального життя»

                                                                                                          Підготував:

вчитель історії

Уїздецької ЗОШ  І-ІІІ ст.

Ярошенко А.О.

 

Майстер – клас я проведу на основі уроку по всесвітній історії в 10 класі за темою: «Великобританія в 20-30ті роки ХХстоліття».

Спілкуючись з учнями на уроці рідною мовою, вже виконується ключова компетентність – спілкування державною мовою, що сприяє патріотичному вихованню школярів, які усвідомлюють себе частиною свого народу.

При оголошенні мети уроку задіюються компетенції: ключові – соціальна та громадянська, а також предметні – хронологічна (період між І і ІІ світовими війнами) і вказуються дати основних подій, які будуть розглядатись на уроці. Це дає учням можливість орієнтуватись в історичному часі.

Переходячи до актуалізації знань учнів в 1 і 2 завданнях, задіюється компетенція ініціативності та підприємливості на прикладі розвитку США в 20-30ті роки ХХ століття, особливо боротьби з економічною кризою. Звертаю увагу на поняття «новий курс» Рузвельта і пропоную учням внести свої пропозиції щодо економічного розвитку сучасної України. 3 і 4 завдання сприяють розвитку логічного мислення, що є використанням предметної компетентності. Підбиття підсумків актуалізації знань учнів важливе тим, що виробляється уміння давати оцінку історичним подіям та особистостям, осмислюється зв’язок між даними подіями та сучасністю. Так в дітей формується аксіологічна компетентність.

Мотивацію навчальної діяльності учнів я зазвичай роблю, ставлячи проблемне питання, яке ми на уроці маємо розглянути. Намагаюся це питання поставити так, щоб воно було пов’язане з проблемами сучасного життя і навіть недалекого майбутнього, коли учні закінчивши навчання в школі стикнуться з подібними проблемами в реальному житті. Так стараюсь руйнувати стереотип учнів, що те вивчення минулих подій їм не потрібне для майбутнього життя, коли «все буде не так, як зараз» і приходиться доводити таким школярам, що не дивлячись на зміни умов і форм суспільного життя – воно будується на законах, які закладені тисячі років тому і знання минулого дає змогу краще розуміти сучасне життя і передбачати майбутній розвиток.

При вивченні нового матеріалу, відповідно до плану, перший пункт розглядаємо при допомозі таблиці «Наслідки І Світової війни для Великобританії», де конкретно показуються характерні риси положення країни. Так використовую ключову математичну компетентність, коли вчитель і учні оперують цифровими даними і вибудовують логічні ланцюги подій, разом з цим задіюється і предметна логічна компетенція, коли з поясненням історичних подій проводиться їх аналіз, що дає дітям можливість краще зрозуміти ці події та явища.

Переходячи до другого пункту плану при поясненні понять «лейбористи», «ліберали», «консерватори» використовуються знання англійської мови, таким чином використовуються елементи ключової компетенції – спілкування іноземною мовою. В ході висвітлення політики урядів цих партій, створюється порівняльна таблиця, що дає змогу учням краще побачити досягнення і проблеми внутрішньої політики даних урядів. На основі цього учні можуть зрозуміти, які зміни рівня життя населення Великобританії відбуваються. Порівнюю внутрішню політику Англії в міжвоєнний період з політикою керівництва нашої сучасної держави і знаходимо спільні приклади. На основі таких порівнянь стараюсь, щоб учні могли перейняти досвід розвитку США і Великобританії часів Великої депресії і виходу з неї для пошуку шляхів розвитку сучасної України. Це сприяє розвитку уміння вчитись впродовж життя і критично аналізувати та узагальнювати здобуті відомості й досвід.

Розглядаючи третій пункт плану «Особливості британського тред-юніонізму», розповідаючи про боротьбу профспілок за покращення життя трудящих Великобританії, звертаю увагу на велику роль профспілок в захисті соціально-економічних прав людей і в сучасний період. Нагадую учням, що зараз в Україні розглядають зміни до Кодексу законів про працю і так само, як колись в Британії, так тепер у нас йде боротьба між урядом та профспілками. Така інформація для дітей сприяє формуванню соціальної і громадянської компетентності.

Переходячи до пункту про депресію і її наслідки для Великобританії, знову пригадуємо наслідки І Світової війни та діяльність урядів країни. Визнаючи особливості депресії 1929-33 років для Великобританії, вказую до яких змін у розвитку країни вони привели. Порівнюємо з учнями США і Британію в період світової економічної кризи і методи їх виходу з цієї кризи на прикладах «нового курсу» Рузвельта та роботи коаліційного «національного уряду» Макдональда. Пропоную учням вибрати, що корисного можна запозичити у них для подальшого розвитку нашої країни.

Проводячи підсумки цього уроку, намагаюсь, щоб учні могли осмислити зв’язки між історією і сучасним життям,щоб вони зробили оцінку подіям та діячам, про яких дізнались на уроці. Виясняю, який досвід вони могли перейняти для себе. Так використовую аксіологічну компетентність, вказуючи, що необхідною умовою розвитку економіки країни є використання природних ресурсів і як це впливає на життя людей, такі дані сприяють формуванню екологічної грамотності, що в наш час набуває великого значення.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9. Порівняти сутність антикризових заходів США і Великобританії. Твір-роздум «Який досвід можна перейняти з політики «Нового курсу» Рузвельта та уряду Макдональда для розвитку сучасної України?»


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь