A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №2 методичного об'єднання вчителів 3,4 класів

Дата: 01.11.2021 10:44
Кількість переглядів: 193

Психологічні розминки. Партнерство заради дитини. Робота з батьками                                                                                                                                                                                                               Ящун І.В.,

                                                                                             практичний психолог

                                                                                            Уїздецької  ЗОШ І – ІІІ ст.

 

 

 Щоб мати доступ до чудового палацу, ім’я якому –

 дитина, ми повинні перевтілюватися, ставати в деякій

 мірі дітьми. Тільки тоді ми зможемо зрозуміти справжнє щастя дитини.

                                                                           В. О. Сухомлинський

 Дитинство – це особливий світ, де дитина живе своїми уявленнями, що є основою людяності. Такі уявлення виникають і закріплюються через призму відповідних уявлень батьків. Саме у взаєминах з батьками в дитячій душі складається ідеал, з яким вона співставляє, співвідносить свої думки, вчинки і прагне поводити себе відповідно до цих ідеалів. Але це можливе лише за умови, коли батьки з перших кроків і якомога надовше стають найріднішим другом, однодумцем і партнером. Саме батьки формують емоційну культуру дитини.

         Виховний вплив сім’ї є первинним. Сім’я – перше джерело впливу, а тому найсильніше. На жаль, є батьки, які не знають емоційних потреб своєї дитини і не мають необхідних навичок для ефективної взаємодії з дітьми на емоційному рівні. Часто стресогенний емоційний вплив призводить до багатьох захворювань дитини в майбутньому: неврози, алергічні спалахи, дислексія, а часом органічні ушкодження головного мозку, наслідком якого може бути відставання в розумовому розвитку. Отож, дитячо – батьківські відносини – першочергові для психічного здоров’я дитини.

         У зв’язку з переходом на особистісно зорієнтоване навчання у  моделі взаємодії з дитиною пріоритетним є сімейне виховання над суспільним.

          Успішність освітнього процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Батьки і педагоги – вихователі дітей, і результат виховання може бути успішним тоді, коли вчителі і батьки стають однодумцями та взаємодіють на засадах педагогіки партнерства.

         Педагогіка партнерства грунтується на таких принципах:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах, стосунках;
  • діалог – взаємодія- взаємоповага;
  • розділене лідерство;
  • принципи соціального партнерства ( рівність сторін. добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей ).

Для сприяння самореалізації кожного учня треба розуміти, що кожен учень – це унікальна та неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особи є базовим  принципом побудови освітнього середовища школи, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу.

     Батьківські збори є одним із способів партнерства між вчителем та батьками.

Як зробити батьків активними учасниками зборів? Можна використовувати інтерактивні форми роботи, в ході яких люди , окрім отримання нової інформації, у практичних ситуаціях формують свою думку та відпрацьовують відповідні навички. В ході роботи можна використовувати психологічні ігри та вправи, що сприяють розвитку батьківської компетентності учасників зборів, самоаналізу, виробленню найбільш конструктивних стратегій спілкування і поведінки з дитиною, згуртуванню батьківського колективу.

     Цікавою є вправа вправа « Шість хустинок »

Мета: спонукати дорослих під час обговорення конкретної ситуації, спираючись на власний життєвий досвід, проаналізувати й зіставити зі своєю поведінкою, критично оцінити й зробити висновки, що допоможуть будувати надалі стосунки з власною дитиною.

     Пропонуємо вам поспостерігати, як проходить ранок у звичайній середньостатистичній родині.

     Рефлексія учасника, який грав роль дитини:

  1. Як ви себе почували під час цієї вправи?
  2. Яку хустинку хотілося зняти найпершу?

Ось у такий стан ми вганяємо свою дитину, маючи благородну мету виховання.

Дитині нестерпно чути від мами й тата такі слова, так і від інших людей також.

         Якщо ви бачите дитину у такому стані, перше, що ви можете й повинні зробити – це притиснути її до себе й тримати біля себе стільки, скільки потрібно дитині. Коли їх буде досить, вона сама відійде. При цьому ні в якому разі не поплескуйте по спині, не погладжуйте, мовляв « все пройде ».

    Інструктаж.

         Запрошується один бажаючий, який зіграє роль дитини. Потім розповідається така історія.

 Ти моя маленька донечка. Ми поспішаємо. Ти йдеш до школи, а я – на роботу. Ти дуже енергійна, допитлива дитина, постійно ставиш якісь питання.

  • Мамо, а що там , подивись! – кажеш ти.
  • Ніколи, дивись під ноги! Постійно спіткаєшся! Чому крутиш головою?
  • Перестань дивитись туди, куди не слід! – відповідаю тобі я. ( Зав’язую очі хустинкою ).
  • Ми біжимо далі, я зустрічаю дорогою свою подругу й швидко обмінююся з нею новинами. Ти уважно слухаєш, а потім питаєш:
  • Мамо, а хто такий дядя Юра?
  • Ти чому це втручаєшся у дорослі розмови? І взагалі, чому вуха розвісила?
  • Закрий свої вуха ( Зав’язую хустинкою вуха ).

Я прощаюся з подругою, і ми з дитиною біжимо далі.

  • Мам, а на мене Марійка чекає в школі, ми з нею домовилися.
  • Відчепися, ти що це розговорилася? Ніколи зараз, ми запізнюємося. Ти можеш помовчати? ( Зав’язую дитині рот )

Дитина мовчить, але на ходу піднімає якусь гілочку.

  • Що це втебе за руки, що ти їх постійно сунеш не туди, куди треба? Викинь зараз же! Прибери руки! ( Зав’язую руки ).

Але дитина починає стрибати, піднімати ноги. Я в істериці кричу на неї:

  • Ти де такого навчилася? Що це таке? Перестань дригати ногами! Стій струнко! ( Зав’язую дитині ноги ).

Дитина починає плакати. Я кричу на неї:

  • Чого розревілася? Що ти плачеш? Я тебе питаю!!! Нема чого ревіти! Ганьбиш мене! Перестань плакати, чуєш мене? ( Зав’язую дитині серце )

Можна дати батькам міні – анкету « Спілкування дітей та батьків у сім’ї»
 Завдання для батьків:  шановні батьки, уважно подивіться на мімічні вирази обличчя ідайте відповідь на питання:

  1. З яким обличчям ви частіше спілкуєтеся із своїми дітьми?
  2. З яким обличчям спілкується частіше з вами ваша дитина?
  3. Яким має бути обличчя вашої дитини під час спілкування з вами?

 

Фото без описуФото без опису Фото без опису Фото без опису

            Від спільної роботи батьків і педагогів виграють всі сторони педагогічного процесу:

батьки беруть активну участь в житті дітей; педагоги, взаємодіючи з батьками, можуть дізнатися більше про дитину, що дозволяє підібрати ефективні засоби виховання та навчання.

 

                                                               Література:

  1. Культура добросусідства. Батьківські збори по – новому: Методичні матеріали та практичний досвід / [ автори – укладачі: М. А. Араджионі, А.І. Гусєв, Г.А. Коломієць, В. І. Потапова ] . – К., 2017.- 328 с.
  2. Моніна Г. Б., Лютова – Робертс Е.К. « Комунікативний тренінг ( педагоги, психологи, батьки ). СПб., 2007. -224 с.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь