A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №4 вчителів суспільних дисциплін

Дата: 16.04.2021 15:22
Кількість переглядів: 213

Виступ «Сторітеллінг: вчимося розповідати історії»

                                                      

Підготувала: Кулішова О.А., вчитель історії

                                                       Острожецького ліцею ім.. Ігоря Єремеєва

                      

  Сторітеллінг – технологія створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. У перекладі з англійської story означає історія, а  telling – розповідати. Отже, сторітеллінг – розповідь історії.

  • Гадаю, що ви погодитеся: вміння говорити, формувати власні думки – необхідні навички для кожної людини. На сьогодні володіння інформацією, її обробка, вміння чітко передавати почуття, аргументувати свою позицію – головні задачі, які стоять перед освітою.

  Сторітеллінгом зацікавлені і педагоги, і психологи, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти. Через обмін історіями, учні та вчителі створюють правильні і більш якісні стосунки.

   Види сторітеллігну:

Культурний – розповідь про цінності, моральність, вірування;

Соціальний – розповідь людей один про одного ( історії з життя відомих людей, що стане прикладом для побудови свого життя)

Міфи, легенди – вони відображають культуру й нагадують нам, чого в житті потрібно уникати, аби бути щасливим;

Джамп історії – історії про містичних істот, коли кінець неочікуваний;

Сімейний – сімейні легенди, які мають повчальний характер і передаються з покоління в покоління і мають повчальний характер;

Дружні – ці історії обєднують друзів певним досвідом, який пережили разом;

Особистий – особисті історії про власний досвід та переживання (найтяжчий вид сторітеллінгу).

 

                                      Основні функції сторітеллінгу:

  • Мотиваційна – переконати учнів, надихнути їх;
  • Обєднуюча – є інструментом розвитку дружніх стосунків
  • Комунікативна – історії, які здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях
  • Інструмент впливу – дозволяє без наказово впливати на учнів.

 

Сучасне підростаюче покоління спілкується переважно у віртуальному світі, тому реальне спілкування стає мистецтвом, якому потрібно навчати знову. Для  цього  і підходить цей метод «сторітеллігну».

    Нам дуже швидко і надовго запам’ятовуються сюжети фільмів чи книг, телешоу, але при цьому вивчення лекції перетворюється на справжні тортури. Сьогодні перед нами постає питання: Як зацікавити слухача і утримати увагу.

 

Наприклад:             

 І варіант

Сандвіч – це вид бутерброду. Складається з двох, або більше шматків булки і одного чи декількох шарів м’яса. Перше вживання терміну датується 1762 роком.

ІІ варіант

  Відомий британський політик Джон Монтеню, граф Сандвіч дуже любив проводити час за грою в карти. Одного разу під час гри, яка тривала не одну годину, він не знайшов часу на перекус і наказав слузі принести мясо між двома скибочками хліба. Його друзям сподобався перекус без відриву від гри і вони замовили також хліб «по-сендвічскі».

    Що ми бачимо?

 

                    Як написати захоплюючу історію?

  1. Головне – це конвент (цікавий і корисний слухачеві) – історія повинна зачепити слухача з перших слів.
  2. наявність героя – яскравий герой, з яким будуть себе асоціювати – рушійна сила будь-якої історії (як справжній, так і вигаданий)
  3. Якісне візуальне оформлення (фотографії, презентації, ілюстрації)
  4. Нотатки  драматургії (складна ситуація)
  5. Ні! Монотонності!
  6. Деталі і емоції (насичена життям) викликати щирі емоції
  7. Висновок – мораль

 

                             


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь