A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання №3 методичного об’єднання вчителів іноземної філології Острожецької сільської ради «Організація освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Вибір платформ для проведення уроків. Змішане навчання»

Дата: 21.01.2021 10:55
Кількість переглядів: 346

Організація дистанційної частини в ході змішаного навчання іноземних мов

 

Підготувала Шевчук Оксана Миколаївна,

вчитель німецької мови

Борбинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

на  методичне об’єднання

вчителів іноземних мов

Острожецької сільської ради


• Концепція Blended Learning була започаткована ще в 60-х  роках ХХ ст.,  проте вперше термінологія була запропонована в 1999 році в прес-релізі Interactive learning Center. У медіаматеріалі говорилося: “… ми починаємо
надавати програмне забезпечення для навчання через Інтернет,
 використовуючи власну методологію Blended Learning”.
• У 2006 році вийшла книга авторів Бонк і Грем “Довідник змішаного навчання”. Автори наголосили на тому, що змішане навчання означає мікс освіти “обличчям до обличчя” і через комп’ютер.
• У наші дні Blended Learning мається на увазі об’єднання можливостей інтернету та цифрових медіа з навчанням у класах.
Змішане навчання (від англ. «blended learning») – це методика формальної освіти, згідно з якою учень / учениця засвоює певну частину матеріалу онлайн, частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину вивчає у шкільному класі. Змішане навчання – це поєднання дистанційного та традиційного очного навчання, яке передбачає застосування  технологій дистанційного навчання на очній формі.

         Суть поняття “ Перевернутий клас ” Перевернутий клас (від англ. flipped classroom) –  різновид змішаного навчання, головною особливістю якого є те, що домашнім завданням для учнів є робота в онлайнсередовищі:  перегляд навчальних відеоматеріалів або   інформаційних ресурсів для     опрацювання нового навчального матеріалу або закріплення вже вивченого.
Натомість у класі під керівництвом і за допомогою вчителя діти виконують практичні завдання до тієї теми, яку засвоїли вдома. Технологія навчання за  допомогою змішаного формату будується за схемою онлайн .Учні можуть  самостійно опрацьовувати новий граматичний та лексичний інструментарій у форматі рецептивних вправ (спрямованих на сприйняття інформації) на базі  матеріалів, розміщених на навчальній платформі, спеціальному сайті чи в іншому освітньому середовищі, фіксувати незрозумілі моменти, які   потребують пояснення педагога. Офлайн учні обговорюють з педагогом  пройдений матеріал в класі, з’ясовують незрозуміле; виконують різні  тренувальні вправи, практичні завдання, щоб сформувати іншомовну комунікативну компетентність. Для змішаного навчання характерні  традиційні засоби навчання підручники, посібники, графічні засоби (схеми, плакати), роз даткові матеріали, технічні засоби навчання. Інноваційні,  характерні для дистанційного навчання електронний підручник, бази даних (мультимедійні ресурси, електронні каталоги статей), мережеві сервіси і додатки (соціальні мережі, сервіси візуалізації інформації: інфографіка, скрайбінг, сторітелінг) Базовий матеріал викладається на уроках у класі, а  розширений і поглиблений учні засвоюють у процесі дистанційного  навчання. Важливо, щоб уроки проходили у формі презентацій, захисту  проєктів, дебатів або дискусій між учнями або між учителем і учнями.  Дистанційний блок повинен містити проєкти для роботи в групі, творчі,  практичні завдання, довідкові матеріали і посилання на матеріали в мережі  і Інтернет, перевірочні тести. Організація дистанційної частини в ході  змішаного навчання іноземних мов .Дистанційне навчання – це перебудова
вчительської діяльності та гнучкість, можливість роботи через онлайн- платформи з використанням методики змішаного навчання.
Для  опрацювання навчального матеріалу з іноземних мов доцільно скористатися  можливостями безкоштовних онлайнплатформ, які охоплюють мовні рівні  від А1 до В2 та містять завдання відповідно до тем, зазначених у навчальних  програмах.
Основні підходи до здійснення дистанційного навчання.Синхронний спосіб. Взаємодія учителя з учнями в режимі реального часу. Учитель використовує онлайн-викладання, одночасно збирає клас у віртуальній аудиторії. Асинхронний спосіб .Взаємодія учителя і учня у різний час. Учитель надсилає завдання учням, а вони в свою чергу звітують про його виконання. Різниця між синхронним та асинхронним навчанням полягає в тому, що  синхронне навчання передбачає групу учнів, що навчаються одночасно  аналогічно віртуальному класу, тоді як асинхронне навчання передбачає  навчання, орієнтоване на учнів, подібне до підходу до самостійного вивчення  з необхідними онлайн-ресурсами навчання. Можливість і вчителю, і учням  використовувати аудіо та відео інструменти, щоб бачити і чути один одного; - функція «підняти руку» для звернення до вчителя/учня; - функція   включити» або «виключити» мікрофон вчителя/учня; - функція «чат», де   можна писати запитання або зауваження; - функція «інтерактивна біла   дошка»; - функція «поділитися» екраном (слайдами, документами, тощо)  вчителя або учнів; - функція «створення виділених зон» для парної або  групової роботи. Для уроків в онлайн-режимі характерні такі риси. Основні форми онлайн-комунікації:

• Відеоконференція – конференція в режимі  реального часу онлайн

 • Форум – найпоширеніша форма спілкування учителя    учня

• Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативної комунікації через інтернет.

• Блог – це форма спілкування,  де право на публікацію належить одній особі чи групі людей.

• Електронна  пошта – стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання   повідомлень як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (графічній,  звуковій, відео).

• Анкетування - гнучкий інструмент, оскільки питання  можна ставити безліччю різних способів. Зручно використовувати для  поточного контролю в ході дистанційного навчання.

 • Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні стосунки  дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вести обговорення тем та завдань.

 Поширені веб-ресурси для проведення відеоконференцій та  онлайн-зустрічей .Skype – давно відомий інструмент, має обмеження у  кількості учасників у безкоштовній версії. Дана платформа потребує  створення обліковогозапису.
Zoom –відома платформа, безкоштовна для уроків «один на один» та для групових занять (до 40 хвилин). Однією із переваг ZOOM є те, що учням не обов’язково створювати обліковий запис. Для приєднання достатньо  натиснути на посилання і ввести пароль. AdobeConnect, WizIQ, Microsoft Teams мають ще більше характеристик. Вони потребують підписки, мають безкоштовні пробні версії. Google Meet (раніше Google Hangouts), дозволяє встановити безпечний голосовий або відеозв’язок зі 100-а особами  одночасно. Потрібен обліковий запис Google. Інструменти комунікації та  зворотнього зв’язку .Сервіси обміну повідомленнями: WhatsApp, Viber, Messenger, Slack, Telegram. Навчальні платформи: Moodle, Google Classroom, ClassDojo, Human Школа, Edmodo, Classtime.  

 

Використані джерела:

• Методичні рекомендації про викладання іноземних мов у 2020/2021 навчальному році Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 11.08.2020 № 1/9-430
• Організація дистанційного навчання в школі.
Методичні рекомендації.
https://drive.google.com/file/d/1ONIZUQbpQCCG5_XYPt
tjQWzU15_WZI-8/view
• Робота закладів загальної середньої освіти в
умовах пандемії . Презентація онлайн-курсу про дистанційний та змішаний формати навчання
(Л.Мандзій. Серпнева конференція 2020.
18.08.2020) https://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2020/08/online-conference-2020_-17-


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь