A A A K K K
для людей із порушенням зору
Острожецька громада
Рівненська область, Дубенський район

Матеріали засідання методичного об’єднання вихователів закладів дошкільної освіти з теми «Методичне забезпечення організованого початку 2020-2021 н.р.»

Дата: 06.10.2020 16:10
Кількість переглядів: 2742

Методичні рекомендації

засідання методичного об’єднання вихователів ЗДО

від 27.08.2020 року

 

 

Вихователям усіх вікових груп   постійно

  1. Враховувати ключові пріоритети змістовного наповнення освітнього процесу у новому 2020-2021 навчальному році; освітній процес в ДНЗ здійснювати  згідно програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (за редакцією 2017 року).
  2. Організувати роботу із забезпеченням наступності між освітніми установами без порушень наступних зв’язків у цілях і завданнях, змісті і методах, формах організації навчання і виховання, приділяючи належну увагу вимогам суспільства до якості освіти дітей відповідного віку.
  3. Виявляти творчий підхід в організації освітнього процесу ,творчі знахідки вихователів презентувати під час засідань методичних об’єднань.

 

 

Виступ .Форми і методи взаємодії з батьками майбутніх першокласників.

                                                                                              Воробей Н.І. вихователь старшої групи  «Казка»

                                                  

 Сім'я — перша сходинка в житті людини. Вона з раннього віку направляє свідомість, волю, почуття дітей. Від того, які тут традиції, яке місце займає в сім'ї дитина — майбутній школяр, яка, по відношенню до нього виховна лінія членів сім'ї, залежить багато чого. Під керівництвом батьків дитина набуває свій перший життєвий досвід, елементарні знання про навколишню дійсність, вміння і навички. Тому багато що залежить від характеру внутрішньосімейних відносин і від розуміння батьками важливості правильного виховання в сім'ї.

Сила впливу сім'ї в тому, що воно здійснюється постійно, тривалий час і в різних ситуаціях та умовах. Тому не можна недооцінювати роль сім'ї у підготовці дітей до шкільного навчання.

  У школі за останній час відбулися серйозні перетворення, введені нові програми, змінилася структура школи. Все більш високі вимоги пред'являються до дітей, які йдуть у перший клас.

Таким чином, проблема готовності дитини до шкільного навчання залишається актуальною.

 По-перше, підвищилися вимоги до дітей, які вступають до школи.

 По-друге, в результаті введення в початкову школу нових програм, розробок методистів-новаторів, існує можливість вибору навчання дитини з тією або іншою програмою в залежності від рівня підготовки до школи.

 По-третє, у зв'язку із зміною соціальних умов багато дітей мають різний рівень готовності до навчання в школі в залежності від того чи вони відвідували дитячий садок, групу короткотривалого перебування або виховувалися вдома.

 Навчання в школі може бути успішним у тому випадку, коли сім'я з самих перших років життя дитини піклується не тільки про його фізичний розвиток, але і про те, щоб вміти виховати в ньому працьовитість, дисциплінованість, організованість, самостійність, відповідальне ставлення до дорученої справи.

 Багато батьків не шкодують часу і сил, щоб навчити дитину читати, рахувати, писати, вважаючи, що це і є підготовка до школи. Однак, цього зовсім недостатньо. Завдання дитячого саду полягає в тому, щоб підготувати до навчання у школі не тільки дітей, але і їхніх батьків. Важливо донести до батьків майбутніх першокласників не тільки теоретичні аспекти підготовки дитини до вступу у 1 клас, але і постаратися підготувати їх на практиці.                                                                Для цього використовуються різні форми організації роботи з батьками.

  Щоб допомогти дошкільнятам швидше адаптуватися до школи, зробити процес навчання радісним, разом з вчителем початкового класу розроблена система виховної роботи з батьками майбутніх першокласників.

 Традиційною формою роботи з батьками є батьківські збори та конференції у дитсадку, де вчитель початкового класу проводить бесіди, індивідуальні консультації, залучаючи батьків до спільного вирішення проблемних питань, допомагаючи їм побачити проблему очима дитини; проводячи інформаційно-просвітницьку роботу щодо організації та проведення фізкультурно-оздоровчих заходів та позитивної мотивації за здоровий спосіб життя.

 Проводяться спільні засідання педагогічної ради, на яких вчитель та я, як вихователь ділимось досвідом роботи, проводимо спільні відкриті уроки та заняття із застосуванням сучасних технологій. На першому етапі роботи відбувається вивчення навчальних програм першого класу вихователем і програми дошкільного закладу вчителем, знайомство один одного зі специфікою планування виховної роботи у ДНЗ і тематичними планами уроків у школі. Це допомагає узгодити навчальні та виховні плани за тематикою, формами та методами організацій роботи з дітьми, що в подальшому полегшить адаптацію першокласників. Відпрацьовуються актуальні завдання для дошкільної та початкової ланки освіти.

Освітній процес як у дошкільному навчальному закладі, так і в початковій школі має будуватися на глибоких знаннях вихователів і вчителів про вікові психофізіологічні особливості дітей. Завдяки правильній організації педагогічної діяльності з урахуванням стану фізичного і психічного здоров’я кожної дитини, впровадження інноваційних освітніх технологій, педагоги зможуть не лише сформувати у дітей потребу у навчанні, а й забезпечити повноцінний розвиток їхніх особистостей.

Зміст дошкільної та початкової загальної освіти відображено у державних стандартах та програмах відповідних галузей. Зокрема, зміст дошкільної освіти відтворено у Базовому компоненті дошкільної освіти України, який містить норми і положення, що визначають орієнтовні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дітей дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті.

Зміст початкової загальної освіти викладено у Державному стандарті початкової загальної освіти, який передбачає всебічний розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися, повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок, основ здорового способу життя.

Для результативності роботи з батьками в рамках дошкільної підготовки, з метою профілактики можливих труднощів дошкільників при адаптації до школи, окрім традиційних форм роботи використовуємо нетрадиційні.

                                                      План роботи

                          «Школи батьків майбутніх першокласників»

Тема

Форма проведення

Термін

Відповідальний

1.

Ознайомлення батьків з результатами діагностичних обстежень

консультації

вересень січень квітень

Вихователь-методист, психолог

2.

«Перша зустріч»

тренінг

жовтень

Вихователь-методист, психолог

3.

«Як підготувати дитину до вступу в школу»

консультація

листопад

Вихователі ст. групи, психолог

4.

«Діти, батьки, школа – радість, здоров'я, комфорт»

практичне заняття з елементами тренінгу

грудень

Вихователі ст. групи, психолог

5.

«Готуємо дитину до письма»

ділова гра

січень

Вихователі ст. групи, вихователь-методист,

6

«Формування самооцінки. "Мова прийняття - мова неприйняття"»

семінар - практикум

лютий

Вихователі ст. групи, психолог

7

«Скоро до школи»

семінар з елементами тренінгу

березень

Психолог, вихователі ст. групи

8

«Перший раз в перший клас»

спільне заняття батьків і дітей

квітень

Вихователь –методист, вихователі ст. групи

 

Напередодні шкільного життя дитини, на першому місці за значимістю стоїть роль сім'ї, адже процес проживання дитиною дорослішання, переходу на інший, шкільний етап життя, можна сказати, вплетений в досвід його емоційних сімейних зв'язків і зумовлений характером внутрішньосімейних відносин, компетентністю батьків. Ось чому важлива функція дошкільного закладу – бути центром, який інтегрує інтереси, очікування і тривоги сім'ї, школи та самої дитини.

  Вихователі дошкільних закладів повинні підібрати такі форми роботи з батьками, які сприяли б формуванню у них відповідальності, бажання брати активну участь у процесі емоційного, інтелектуального та вольового життя дитини. Спільними зусиллями треба сформувати у дітей почуття радості від очікування вступу до школи, зміни статусу, задоволення від подолання перших труднощів.

  Усе залежить від вибору змісту та методів роботи з батьками. Нині доречніше й ефективніше використовувати такі форми роботи, як:

  • час спілкування,
  • дискусійний клуб,
  • бесіда,
  • круглий стіл,
  • групова дискусія,
  • збори-студія
  • запитуйте-відповімо,
  • ділова гра,
  • педагогічний консиліум тощо.

 Практика свідчить, що спілкування з батьками саме у такий спосіб допомагає розвинути їхні педагогічні уміння.

Під час проведення таких заходів вихователі активно залучають кожного із батьків до спільної діяльності з обговорення різноманітних проблем, які виникають при підготовці дитини до школи. Це сприяє переосмисленню особистих поглядів батьків на проблеми розвитку, виховання, навчання, соціалізації дитини та формує педагогічну рефлексію у батьків. При цьому вони мають змогу порівняти власну позицію з думками інших.

 Підготовка дітей до навчання у школі буде ефективнішою у процесі організації та проведення серії ігор «Скоро до школи». Зміст їх допоможе дітям краще увійти у світ шкільного життя, отримати новий статус школяра, сформує зацікавленість та бажання навчатися у школі, власну систему цінностей .

 Корисною для дітей є гра «Склади портфель». Вона допоможе закріпити знання про те, що потрібно першокласнику для навчання у школі. Також гра сформує такі необхідні школяру якості, як: зібраність, акуратність, стриманість, вміння доводити роботу до кінця, наполегливість та цілеспрямованість. При цьому ігровим завданням є зібрати портфель першокласника, а ігровими діями — змагання за умовою: хто швидше збере у портфель усі необхідні речі — той і стане переможцем. Для цього дітям пропонують різноманітні речі: іграшки, посуд, інструменти, серед яких є і навчальне приладдя — зошити, олівці, ручки, підручники, альбоми, пенали, гумки тощо.

 В. Сухомлинський вважав, що рік із підготовки дітей до школи потрібен для того, щоб добре пізнати кожну дитину, глибоко вивчити індивідуальні особливості її сприймання, мислення і розумової праці: «Перш ніж дати знання, треба навчити думати, сприймати, спостерігати. Треба також добре знати індивідуальні особливості здоров'я кожного учня — без цього не можна нормально вчити».

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь